Олексій Палій ,
адвокат, керуючий партнер
Primary Advisors LLC

Головна стаття
Європейські обмеження у використанні офшорів

Компетентна думка
Можливість добровільного декларування фізичними особами активів – Закон про податкову амністію Особливості формування податкового кредиту
Обставини, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень
Контрольовані іноземні компанії: оподаткування нерозподіленого прибутку

Судовий погляд
Проблеми доведення реальності господарських операцій: судова практика
Успішне доведення реальності господарських операцій
Оскарження рішень податкового органу про встановлення відсутності платника податків за місцезнаходженням

  1. Із 21.07.2021 набув чинності ЗУ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету” (далі по тексту – Закон).
    Цей Закон визначає порядок добровільного декларування доходів, за рахунок яких було придбано майно до 01.01.2021. Якщо декларацію не подано, вважається, що всі об’єкти придбано за кошти, щодо яких податки сплачено.
    Об’єктами декларування є доходи, за рахунок яких було придбано майно в Україні або за кордоном до 01.01.2021. До майна належать: гроші на рахунках у банках; права вимоги; корпоративні права вартістю більш ніж 400 тис. грн; житлова нерухомість – квартири та/або майнові права від 120 кв. м; житлові будинки, у т. ч. незавершені, від 240 кв. м; об’єкти нежитлової нерухомості – від 60 кв. м; земельні ділянки – у межах, що перевищують норми безоплатної приватизації; транспортні засоби з об’ємом двигуна більш ніж 3 куб. см або вартістю понад 400 тис. грн.
  2. Не можуть бути об’єктами декларування:
    а) доходи, отримані у зв’язку з вчиненням корупційних та інших кримінальних правопорушень, крім ухилення від сплати податків, валютних порушень і порушень антимонопольного законодавства в частині концентрації (найімовірніше, маються на увазі ті, за якими не відкрито кримінальне провадження);
    в) активи, щодо яких відкрито досудове розслідування або судове провадження у зв’язку з ухиленням від сплати податків і порушенням валютного законодавства (питання: коли відкрито – в Законі не уточнено, можливо, мали на увазі станом на дату набрання Законом чинності);
    с) готівкові кошти, які не внесені на спеціальний рахунок в Україні або на рахунок за кордоном;
    d) активи на території держави-агресора.
    Суб’єктами декларування є фізичні особи – резиденти, а також нерезиденти, які були резидентами на момент отримання доходів або придбання об’єктів декларування. Декларантами не можуть бути особи, які починаючи з 01.01.2005 повинні були подавати декларації відповідно до Закону про корупцію.
  3. Строк декларування, передбачений Законом, – з 01.09.2021 до 01.09.2022.
    З метою визначення вартості об’єктів декларування використовуються номінальна вартість, вартість витрат або ринкова вартість (при цьому хто має вирішальне слово у визначенні способу оцінки – не уточнено).
    Закон установлює такі ставки збору з декларування: 5 % на майно, що перебуває в Україні; 7 % – на майно, що перебуває за кордоном (після 01.03.2022 – 9 %).
    Строк сплати збору становить 30 днів із дати подання декларації.
    Походження доходів не декларують, однак якщо це грошові кошти на рахунку в українському банку або доходи від ліквідації іноземної компанії, тоді застосовуються правила фінмоніторингу щодо визначення походження коштів. Активи в межах задекларованої суми не можуть бути предметом перевірки або кримінального провадження.
  4. Слід окремо зазначити щодо правил донарахування податкових зобов’язань за результатами добровільного декларування:
    – строк проведення камеральної перевірки ДПС України становить 60 днів із дати подання декларації;
    – у разі арифметичної помилки податковий орган може донарахувати збір за декларування згідно зі встановленою ставкою;
    – крім того, у разі встановлення ДПС України протягом 365 днів із дати подання декларації порушення умов розміщення коштів у банківській установі, відсутності документів, що підтверджують вартість об’єкта декларування, у разі ненадання таких документів і пояснень за запитом податкового органу проводять невиїзну документальну позапланову перевірку, при цьому зазначені в декларації активи, вартість яких має бути підтверджено (податковий орган, наприклад, вважає, що не підтверджено), оподатковують за ставкою – 18 %.

 __________________________________________

© ТОВ “Інформаційно-аналітичний центр “ЛІГА”, 2021
© ТОВ “ЛІГА ЗАКОН”, 2021

Зверніть увагу

Світ онлайн, або Особливості регулювання дистанційної роботи

Андрій Суховаров,юристPrimary Advisors LLC Головна статтяНові реалії: дистанційна роботаКомпетентна думкаНюанси реорганізації, ліквідації, злиття, поділу та виділення підприємстваОформлення працівників на умовах…

Детальніше

Позиції Верховного Суду та їх вплив на трудові відносини

Олексій Палій ,адвокат, керуючий партнерPrimary Advisors LLC Головна статтяНові реалії: дистанційна роботаКомпетентна думкаНюанси реорганізації, ліквідації, злиття, роз'єднання, поділу та виділенняпідприємстваОформлення…

Детальніше

Договірні спори: огляд правових позицій Верховного суду

Ознайомитись з презентацією на дану тему можна за наступним посиланням: https://primaryadvisors.com.ua/wp-content/uploads/2021/07/AP_LIGA.pptx

Детальніше

Особливості податкових спорів у процедурі банкрутства. Практика Верховного Cуду

Олексій Палій,адвокат, керуючий партнерPrimary Advisors LLC В контексті цієї теми пропоную розглянути актуальні правові позиції Верховного Суду щодо питань оподаткування…

Детальніше
X

Замовити дзвінок

Наш фахівець зв’яжеться з вами та надасть детальну інформацію з ваших питань.



09
:
00
+38(999)999-99-99
Ми скоро відповімо вам